Patrick van Beusekom

Broekhuis: een begrip in mobiliteit voor Noord Holland 

 Broekhuis: weliswaar een nieuwe naam op De Boekelermeer, maar toch ook vertrouwd. Specialist op het gebied van mobiliteit, net als het bedrijf dat hier eerder gevestigd was, Martin Schilder, en met net zoveel historie. Sterker nog: de oprichters van beide bedrijven begonnen in de jaren dertig op exact dezelfde manier: met een kleine garage annex benzinepomp annex woonhuis. Inmiddels is er nogal wat veranderd: Broekhuis Groep telt landelijk inmiddels 48 vestigingen, waarvan ruim éénvijfde te vinden is op De Boekelermeer  . Op deze goed bereikbare locatie is alle ruimte voor de verschillende bedrijfsonderdelen, waaronder Audi, Volkswagen, SEAT, SKODA en Fiat, Bedrijfswagens, Verhuur, Occassions en niet te vergeten de eigen opleidingsschool.

Broekhuis beweegt mensen

Broekhuis staat voor een totaalconcept op het gebied van mobiliteit en heeft tot doel mensen hoe dan ook te helpen, altijd recht in de ogen te kunnen kijken en ‘thuis’ te laten komen. Divisiedirecteur Patrick van Beusekom: “Maatschappelijke verbinding is belangrijk voor ons. De missie ‘Broekhuis beweegt mensen’ wordt in de praktijk gebracht door ondersteuning van diverse lokale en sociale initiatieven, zoals Alkmaar Ontzet, het EK Wielrennen en Stichting De Opbelbus. Ook een mooi voorbeeld is de bijdrage aan de Alkmaarse Vierdaagse, waarbij de wandelroute dwars door de showroom liep en alle deelnemers werden getrakteerd op een ijsje. We willen niet alleen dat mensen ons leren kennen, maar zeker ook andersom.” 

Mobiliteit en duurzaamheid

Het duurzame karakter van De Boekelermeer is zeker ook van toepassing op mobiliteit. Dat gaat bij Broekhuis verder dan de oplossingen voor elektrisch rijden, vertelt Van Beusekom: “Ons uitgangspunt is het bieden van een totaal mobiliteitsconcept voor onze klanten. Dat gaat veel verder dan de verkoop van een (elektrische) auto en ‘groen rijden’ alleen. Zo beschikken we over het “Erkend Duurzaam” keurmerk van het Instituut voor Duurzame Mobiliteit en is ons Audi-pand bijvoorbeeld voor 92% energieneutraal. Het voldoet aan de nieuwste normen en wensen, niet alleen qua duurzaamheid, maar ook qua klantbeleving. Zo hebben we in onze nieuwe Audi Experience een speciale Customer Private Lounge. Dé plek om je droomauto helemaal virtueel samen te stellen en op het scherm te zien rijden: precies dat extra stukje beleving waarvoor je naar de showroom komt. Daarnaast hebben we hier twee professionele boardrooms waar klanten en collega-ondernemers kunnen vergaderen, goed verzorgd en tussen mooie Audi’s: weer eens wat anders dan op kantoor.” Het mag duidelijk zijn: Broekhuis is inmiddels helemaal ingeburgerd op De Boekelermeer.